Ginecologie.ro sâmbătă, 22 noiembrie, 2014

Vaginul natural (normal)

Funcţia de bază a vaginului este aceea de a crea o comunicare între exteriorul său şi uter, respectiv sistemul reproductiv intern.

pH-ul acid natural al vaginului previne infecţiile. Mediul acid al vaginului este produs de bacteriile naturale, bune, produse de organism, denumite lactobacili Doderlein.

Un vagin sănătos se automenţine curat şi sănătos prin producerea secreţiilor care alcătuiesc secreţia vaginală normală.

Echilibrul natural al vaginului poate fi distrus de orice factor care interferă cu mediul său normal.

Flora vaginala normala este compusa din:

- microorganisme facultative cum sunt lactobacilii (bacilii Doderlein), corinebacterii, streptococi din grupul B, E. coli, stafilococul epidermidis si gardnerella vaginalis

- microorganisme anaerobe cu sunt peptococul, peptostreptococul si speciile bacteroides

La majoritatea femeilor asimptomatice se intalneste o combinatie de cel putin 5 din aceste specii de microorganisme. In cazul unui dezechilibru al acestui echilibru complex se pot dezvolta microorganisme patogene care sa conduca la infectii si simptomele lor.

MAI MULTE DESPRE APARATUL GENITAL FEMININ NORMAL