Ginecologie.ro vineri, 19 decembrie, 2014

Tratamentul infectiei urinare

O infectie urinara se tratează de regulă cu antibiotice. Tipul antibioticului şi durata tratamentului depind de antecedentele pacientei şi de rezultatul testelor de urină. Conform antibiogramei, se alege cel mai eficient antibiotic.

Cele mai utilizate medicamente în tratarea unei infectii urinare necomplicate sunt: Trimetoprim/Sulfametoxazol (Biseptol), Amoxicilină, Nitrofurantoin, Ampicilină, Ofloxacin, Norfloxacin, Ciprofloxacin.

In infectiile urinare cauzate de Mycoplasma sau Chlamydia se utilizează Trimetoprim/Sulfametoxazol (Biseptol), Tetraciclină sau Doxiciclină.

După terminarea tratamentului este necesară repetarea testelor de urină pentru a confirma dispariţia infecţiei. Este important să se respecte durata de tratament, deoarece simptomele infectiei urinare pot dispare înaintea dispariţiei infecţiei propriuzise.

Infecţia rinichilor necesită în general mai multe săptămâni de tratament şi, după caz, spitalizare. Dacă sunt tratate, aceste infecţii nu produc complicaţii renale.

Suplimentar la tratamentul cu antibiotice se recomandă medicamente pentru diminuarea durerii din infectia urinara. Aceste medicamente se numesc analgetice. De asemeni se poate folosi o pernă electrică caldă. Se recomandă ingestia de cantităţi mari de apă, pentru a epura tractul urinar de bacterii. In timpul tratamentului este bine să se evite cafeaua, alcoolul şi mâncărurile condimentate, precum şi fumatul. Fumatul este principala cauză cunoscută a cancerului de vezică urinară.